HUR MYCKET VÅR FAMILJ GÅTT IGENOM OCH KLARAT

Blir förvånad och mycket känslosam när jag skriver allt som hänt och händer oss 
 
Vi en liten familj från Gävle har klarat oss igenom ALLA dessa prövningar .
 
 
 

HUR VI KLARADE DET I VÅR FAMILJ


Jag ska nu berätta delar av vad jag och min familj gått igenom på 2000 talet .
Jag gör det INTE för att få en massa sympatier

Jag gör det i syfte VAD vi kan gå igenom VAD vi människor kan klara och komma ut på "andra sidan" för att fortsätta sin livsresa .

Nå så här har sett ut säkerligen INTE i helt rätt ordning gällande tid när allt skett .

Början av 2000 jag får två svåra diskbråck i ländryggen Min pappa Dörefter 11 dagars vakande på intensiv jag sov på golvet i anhörigsrummet och samtidigt rasar Carina (Min Fru) ner i en djup utmattningsdeprission som det hette då. På nyårsafton dör carinas pappa efter en traumatisk vecka på sjukhus .

Vår dotter Andrea mår otroligt dåligt av Allt som hänt Likaså jag börjar känna av psyket kämpar och kämpar konflikter på arbetet mitt under detta som 2006 tar ut sin fulla rätt jag och kroppen totalhavererar både fysiskt som psykiskt 6 månaders utredningar med prover undersökningar tills de konstaterar djup depression .

Carina som inte alls kunnat återhämta sig får trots detta sköta familjen i stort ALLT detta trots sitt egna mående ytterst lite hjälp avlastning mm
Andrea (vår dotter) som har sina svårigheter med måttlig utvecklingsstörning Autism bipolär tvång mm
Påverkas stark även hon psykiskt .

Familjen hankar sig fram för mig blir det tillslut för mycket våren 2009 åker jag iväg för att avsluta mitt liv kliver ner från pallarna tar av mig Melkers strypkoppel och blir morgonen hämtad och tvångsinlagd på psyk .under denna tid har carinas mamma blivit svårt sjuk i tarmcancer

Felbehandlad dör hon våren 2010 ..3 månader !!! Senare får Carina diagnosen tarmcancer operation strålning och supertuff cellgiftsbehandling under halva 2010-11 jag skötte Andrea och hemmet Carina bara låg och mådde grymt dåligt

Vi tillbringade sommaren och hösten i Sommarhuset Februari 2012 upptäcker de metastaser i carinas lever de vet INTE om de kan opereras i Uppsala fruktansvärd väntan tillslut får vi besked det GÅR men först 5 cellgiftsbehandlingar sedan leverop 21 maj 2012 jag skulle bo på patienthotell finnas vid Carina och vi hade ordnat kontaktfamilj till Andrea och hundvakt till Melker .

Operationen lyckades 65% av levern togs bort normalt vistelse på sjukhus 10- 12 dagar det blev 35 då galläckage mm tillstötte .

Hemmavid fungerade kontaktfamiljen sämre och sämre detta skulle jag försöka klara från uppsala samtidigt finnas för carina otrolig press. Hålla detta ifrån carina jag besökte henne varje dag 5-7 Timmar hade lovat henne att finnas vid hennes sida .

Andrea mådde ofantligt dåligt under denna tid ..jag tvingade mig att fokusera på carina grät mig till sömns många kvällar ensam på patienthotellet .

Sedan hem för rehab bara efter ett kort tid blev carina sämre och vi fick åka in till gävle hög feber dåliga infektionsvärden
Gävle Sjukhus skötte mycket under All kritik ..denna bit fick jag ta meningen var 7 cellgiftsbehandlingar efter lever op MEN efter andra var Carinas värden så dåliga så det blev livshotande inlagd IGEN

Hon blev isolerad fick massor av antibiotika jag pendlade från sommarhuset till carina varje dag Andrea var där hos mig det var tryggast för henne tillslut kom Carina hem till sommarhuset där skötte jag henne och dränaget skulle tömmas varje dag läggas om .

Under denna tid hade en pojk vi var morbror och moster insjuknat i JUST DET cancer han dog endast 24 år .

Flera gånger vid efterkontroller fick Carina besked att cancern var tillbaka i levern fruktansvärd vänta från Uppsala mental obegripligt påfrestande för carina och även på mig och andrea ALLA gånger Tack och Lov hade Gävle Sjukhus FEL .

Sedan blev Melker svårt sjuk fick käkmuskelinflammation de visste inte om han skulle bli bra kunde inte dricka mängder av besök till veterinärer tillslut hjälp på Strömsholms djursjukhus

Vi fick ligga kvar han saknade oss för mycket .Melker tillfrisknade tack och lov Andrea mådde som sämst efter ALLT hon gått igenom mängder av besök till akutpsyk noll hjälp

Jag fick till ett stormöte fick tidningen mm att reagera sågade vården för en redan utsatt grupp i samhället
Andrea fick hjälp tillslut och riktig utredning Under denna tid hade min nacke och axel börjat värka svårt jag sköt undan det i 6 månader sedan gick det inte fick akutröntgen den var heltrasig akutremiss till Spinecenter operation beställdes .

MEN 13 dec 2014 vaknade jag av svår smärta i bröstet arm hals ilfart till sjukhus stopp i ett kranskärl HJÄRTINFARKT och akutopererad .Nackop uppskjuten pga mediciner .Svåra smärtor sjukhusbesöken avlöste varandra ortoped hjärtmot sjukgymnast smärtmot osv osv

Detta tog så mycket på Carina att hon rasade psykiskt helt blev inlagd i omgångar detta är 2015 hösten .

Detta har fortsatt under hela 2016 med väldigt dåligt mående för Carina Jag hade under tiden varit till akademiska och fått ny operation bestämd till nu i höst .
Återigen uppskjuten då Carinas mående INTE tillåter 3 månaders rehab för mig då min förmåga skulle vara mycket begränsad .

Detta är delar av VAD vi gått igenom mängder av saker EJ upptagna av respekt för Carina och Andrea övriga släkt .

Denna resa har trots ALLT stärkt våra familjeband Vi har vuxet ihop än mer än tidigare
Utvecklats massor på det personliga planet .
Övervunnit mängder med rädslor .

Fått ett HELT annat perspektiv till livet och VAD som är viktigt.

Visst vi har undrat många gånger VARFÖR ALLT DETTA och lika NU FÅR DET RÄCKA .

Men tillsist älta deppa mm hjälper INTE ett dugg.

Det som HJÄLPER är att leva i nuet HÄR OCH NU ta tillvara på varje dag Älska varandra visa detta och säga detta VARJE DAG ❤💚💛

Allting går och det som man inte tror GÅR OCKSÅ .

Hoppas vår historia kan hjälpa dig som har det svårt på något sätt. Vi människor klarar otroligt mycket mer än vi tror.

All kärlek från familjen Brandt ❤💚💛
Hans Carina Andrea och Melker

 
 
 

Kommentera här: