HUR DU UNDVIKER " ENERGITJUVAR"

Så kallade " Energitjuvar" undvik fällorna !

 


Energitjuvarbeteendet är inte alltid glasklart, men låt dig inte förledas av en persons trevliga framsida om baksidan innehåller gammal sur ilska och vrede som pyser ut lite då och då!

Den som drabbas av en energitjuv kan många gånger undra över vad det är som gör personen så irriterad och avog.

Ofta är det personer som bär på en massa obearbetad vrede, mindervärde och maktlöshet, härstammat från det förflutna.
För att avreagera sig, lassar de över på någon oskyldig

Energitjuven har ett hävdelsebehov, vill alltid veta lite bättre.
Höjer sig själv på din bekostnad, genom att förödmjuka dig verbalt, öppet eller smygande.

 

Detta för att få dig att känna dig mindre värd. Egentligen vill de att andra ska känna sig lika dåliga som de själva känner innerst inne.

Därför har de svårt att bekräfta andra och ge dem beröm, energitjuven vill nämligen inte få någon annan människa att växa.

Har du gjort något bra, som väcker deras avundsjuka kan de reagera med att ignorera eller kritisera.
De lever ut sin missunnsamhet genom att förringa andras framgång


Med vissa människoMotsatsen ÄR desto trevligare och Givande ❤r är allting lätt, allt bara flyter på.
Även om de skulle uppstå SVÅRA problem, löser man dem på ett smidigt sätt, tillsammans, man kompromissar.

Men med en energitjuv kan världens enklaste sak bli komplicerad och krånglig. De trasslar.

Det är ofta konfliktfyllt med energitjuvar.

Det är inget ovanligt att energitjuven tar sig rätten att kritisera och nervärdera utan urskillning medan motpartnern har fullt upp med att känna skuld och hitta förklaringar till varför konflikterna uppstår.


Den sunda Friska relationen är desto bättre❤

 


Vi har alla en stark längtan om att leva i mogna relationer som bygger på förståelse och inlevelseförmåga, där vi kan tala med varandra och där ingen är försvarsinställd.

I relationer där det är möjligt att nå fram.
Om båda har samma önskan kan vi lära mycket av varandra.
Det handlar om omsorg och värme. Någon bryr sig om mig som person.
Det är viktigt för den andre hur det går för mig och vad som är bra för mig.

Jag känner mig utvald och inte utbytbar❤

SÅ Jag har lärt mig att lukta till mig de som suger energier och som dränerar mig .


Kram// Hans ❤💚💛

Kommentera här: