ÄR VI SVENSKAR ETT GNÄLLIGT FOLK ?

ATT GNÄLLA PÅ DET VI INTE KAN FÖRÄNDRA HUR SMART ÄR DET ?
 

JA jag Vet att det snöar också 😊

Vill vi Fylla på eller Tappa Energierna ?

Om det är något vi människor ägnar massor med tid och energi åt så tror jag det är att gnälla.

Idag har jag hört flera klaga på att det regnar.

Tänk om det inte skulle regna?

Då skulle vi snart få problem.

Så sällan vi tar oss tid att tänka "från andra hållet"

Men varje gång vi gör det så förvandlas vanligen vårt gnäll till en eftertänksam tacksamhet.💗

Vi kan gnälla om skatterna, matpriserna - att polisen jagar fartsyndare sitället för de verkligt stora brottslingarna-

Ja vi kan ägna massor av tid åt att gnälla över att allting bara blir sämre och sämre.
Och tyvärr tror jag att vi gör det.

Ibland kan vi påverka saker och ting med vårt gnällande och då får man väl säga att det är konstruktivt.💗

Men det finns en sak vi gnäller om - mer än om något annat tror jag - och det är vädret.
Fullständigt bortkastat gnäll.

Vi kan ju inte ändra på det hur mycket vi än gnäller.

Regnar det så regnar det - och gnäller vi blir vi inte sura bara utanpå utan också inuti.

Varför Inte testa att hoppa i vatten pölarna 💗

Och minns hur det var - att vara liten och gilla alla väder - medan vattnet stänkte vida omkring, blötte ner kläderna och någon skulle se mig kanske undrade hur det var med ordningen i mitt hjärnkontor

VEMS problem är det isf tänker jag med ett leende 😊

Jag få väl tvätta mina kläder .det ger mig tid att reflektera över HUR och på VAD jag vill lägga mina energier .

Jag personligen är så pass "Tokig" att jag mycket väl kan göra så här och må bra av det 😊

Ha det så gott // Kram Hans 💗💛💚

 

Kommentera här: