ATT ÖVERVINNA DINA RÄDSLOR

MÅNGA AV OSS LÅTER VÅRA RÄDSLOR STYRA VÅRA LIV OCH DÄRMED LEVER VI INTE FULLT UT
 
 

Eftersom Rädslor styr så mångas liv (Mitt eget tidigare) Så skriver jag HUR man kan göra och Hur jag gjorde för att INTE STYRAS AV MIN RÄDSLOR .För mig var de förlamande och hindrade mig från att leva

 

Visualisera att du lyckas

Ett effektivt sätt att dämpa rädslan är genom att visualisera hur man lyckas i situationen.

Låt oss säga att du ska hålla den där presentation som får dig att ligga sömnlös på nätterna.

Gör då så att du morgon och kväll, slappnar av och ser framför dig hur du står där och håller en perfekt presentation.

Ju mer detaljer desto bättre. Visualisera hur publiken applåderar åt dig när du är klar, kanske till och med ger dig stående ovationer.

Försök lev dig in i hur härligt det känns när du står där.
Visualisering är ett otroligt effektivt sätt att tackla bland annat rädsla.

 


Hur skulle en orädd person agera?

Ett effektivt sätt att ta sig an situationer som skrämmer en, är genom att agera så som en säker person skulle agerat i samma situation.

Vi är alla olika och vissa är livrädda för saker som knappt berör andra.
Tänk dig därför hur en säker person skulle agerat i samma situation, och tänk dig sedan att du är denna person och agera på samma sätt.

Tänk dig att du ska hålla en presentation i skolan och känner dig rädd inför detta.

Hur agerar personer som är säkra på att hålla presentationer?
Försök att tala högt, se din publik i ögonen och helt enkelt agera som en säker person skulle gjort.

Det kanske inte känns bra på en gång, men fortsätter du på detta sätt, så ska du se att kroppen till slut tror att du är säker.

Med andra ord så blir du säker om du agerar som om du vore det!


TILL SIST DET KANSKE VIKTIGASTE OCH OFTAST DET SVÅRASTE

 


Att agera botar din rädsla

Det absolut effektivaste sättet att bota rädsla är genom att agera.
Ofta är rädslan som störst innan man gör det som skrämmer en, istället för när man faktiskt gör det.

Genom att agera så besegrar du rädslan med tanke på att det inte är något farligt du faktiskt gör.

Utmana rädslan och utsätt dig för saker som gör dig obekväm.
Detta kan vara det absolut mest effektiva sättet att utvecklas på.

Genom att helt enkelt lämna sin komfortzon och utmana rädslan.

Jag bestämde mig .Jag hade villigheten

JAG LYCKADES!!!!

DET KAN DU MED GÖRA

Kram // Hans ❤💚💛

Kommentera här: