ATT RELATIVT ENKELT KUNNA UNDVIKA KONFLIKTER OCH MISSFÖRSTÅND

MÅNGA KONFLIKTER OCH GRÄL BEHÖVER INTE HÄNDA!!
 

Att jag fördömer en handling Utan att det innebär att Jag fördömer människan som utför den. För detta har har jag fått mycket kritik.

Jag anser dock att man mycket väl kan skilja på en handling och på människan som utför den. Jag menar t o m att det är livsviktigt att göra det!

Om mitt barn gör något som jag tycker är fel, så innebär ju inte det att jag älskar barnet mindre!

Säg att mitt barn stjäl något i en affär Att jag då som pappa fördömer mitt barns handling innebär ju INTE att jag slutar älska mitt barn


Jag tycker illa om vad du gör, men jag hatar dig inte som människa.

Introverta personer kan uppfatta den utåtriktades behov av att verbalisera sina tankar för att bli klar över vad man tänker, som att man inte är riktigt seriös.

Det man säger är ju inte genomtänkt. Men det är ju just det som är det typiska; den utåtriktade tänker och pratar samtidigt.!!


Sedan så viktigt VAD MENAR DU ? Denna så enkla fråga kan undvika så många onödiga konflikter så hälften vore nog .


Till sist hur många människor KÄNNER vi grundligt på Facebook vi känner de flesta genom en profilbild och VAD de skriver .

Vi känner INTE personen bakom skärmen VEM är vi då att döma personen ? Tål att tänka på anser jag. Vad anser DU?


Kram på dig // Hans ❤💚💛

 

 

 

 

 

Kommentera här: