DU ÄR VÄRD EN BRA SJÄLVKÄNSLA❤

SÅ HÄR STÄRKTE JAG MIN SJÄLVKÄNSLA
 
 

💗Låg självkänsla GÅR att förbättra 💗💛💚

Tycker du att du inte duger? Jämför du dig med andra? Blir du avundsjuk?

Tycker du att bra saker inte är ämnade dig? Tycker du inte att du är värd något?

Kan du inte säga nej? Låter du andra vara viktigare än dig?

Vågar du inte ta plats? Då kan du ha låg självkänsla.

Låg självkänsla är den största orsaken till att vi inte lever våra liv fullt ut.

 

Exemplen finns i massor ..Hoppas DU förstår lite VAD självkänslan gör Dig som Individ ?

Att gå dag ut och dag in med Känslan Att inte duga ...Vara sämre än andra ..Ful på olika sätt ..Osynlig ..Oviktig ..Helt enkelt Värdelös ..

När du ser dessa tankar ..så förstår du nog VAD de gör Dig Inombords ..

Att mata sig själv med dessa negativa tankar om sig själv SKADAR ..Såväl psykiskt som fysiskt ...

 

Många har ryggsäckar av att INTE blivit sedda eller Hörda på .från uppväxten ..så många har gått ut i livet som "Osynliga" ..

Nå NOG med negativt ..mörkt och dystert ..

Finns något att Göra? Kan det bli bättre ? Kan Din Självkänsla förbättras.. JA .JA OCH JA💗💛💚

Hur sjutton då tänker du Det måste vara jättesvårt ?

Jag kan ju bara dela mina erfarenheter ..hur jag gjort ..och hur jag tänkte ...

Just TÄNKTE är viktigt ..att ändra tankesättet om MIG SJÄLV !!...

Några grunder i arbetet var för mig ....Dels att SLUTA lägga energi på vad jag TRODDE OCH TÄNKTE att tyckte och tänkte om mig (OM du bara visste vad lite andra har sånna tankar )

Den andra grundläggande saken är att börja fokusera på det DU tycker DU är bra på och glöm att det INTE finns ..Det finns FLER saker . Skriv ner dessa ...fyll på under tiden ..titta OFTA på listan ....värdera INTE VAD det står ...

 

Tänk ALLT detta är JAG bra på .Välj någon eller några saker ..som du tränar på ...förbättrar dig undan för undan TILLS du själv mår bra när du säger och KÄNNER detta är jag BRA på ..

Nästa steg är lite tuffare ..Du ska nu säga till en vän som du har tillit till ..Att du är bra på detta ..Vännens reaktion är INTE det viktiga ..Det VIKTIGA ligger i att DU GÖR DET FÖR DIN SKULL💗💛💗

DU behöver hela tiden tänka det gäller För DIG ..För Din Skull ...För att Du ska stärka Din Självkänsla och Självbild ..VAD andra tycker och Tänker är INTE viktigt !!

Du ska INTE ha några Höga krav Den enda tävlande som finns är DU ..den enda Du ska jämnföra dig med är DIG själv ..

Din bild av dig själv ska Stärkas ..Du ska bli nöjd och glad över den DU ÄR ...För det Du GÖR ...Detta ENDAST för DIN EGEN SKULL..

 

Ditt arbete med Dig själv...

Du ska göra dig själv till den viktigaste personen i ditt liv

Jag har lyckats väl ..Det kan DU med Göra .
Önskar DIG lycka till av hela mitt hjärta 💗💛💚

Jag lovar Dig inte att detta är Lätt ..Men jag lovar Dig det är VÄRT varje minuts arbete och ansträngning 💗💛💚

Mitt i Livet // Kram Hans💗💛💚

 

Kommentera här: