HUR JAG BLEV KVITT MITT MEDBEROENDE

MIN syn på att bryta sitt Medberoende .

 
 
 

 

OBS!! Detta är mina tankar..erfarenheter Hur jag har gjort .

Nå mitt svar i en mening först
Att kunna följa sitt Intilektuella INTE sina känslor.

Vad menar jag ? Jo vi VET vad vi ska eller iaf borde göra MEN våra känslor är så starka inför beslutet att vi går emot vårt bättre vetande.

Ett exempel Förhållande är ju något som Ofta återkommer par..vänskap .våra föräldrar eller släkt .
Vi VET att vi borde bryta MEN rädslorna kontrollbehovet att INTE veta hur det blir Styr oss och vi blir kvar .

Så här ser det ut vi har insikterna ..vi Vet MEN vi tänker tex ..Hur ska det bli? Hur kommer X att ta det? Gör jag fel ?

Vad ska alla tycka? Osv osv Detta är enligt mig ett FÖRSVAR och BETEENDE för att SLIPPA göra det som är RÄTT men väldigt svårt känsloladdat osäkert osv.

VI GÖR INGET och mår skit !!.

Nå hur bröt JAG mitt mönster Jo stärkte min självkänsla tränade Tillit släppte kontrollen några ord
MEN som krävde massor med Träning ..MOD ..Tillit att mitt omdöme ..mina insikter .Mitt beslut är det Rätta .

Sedan att våga gå ut i det okända det skrämmande det Helt nya med TILLITEN att det blir bra och DET BLIR SOM DET SKA ..

 

Detta mycket förenklat med massor av träning..Terapi ..De Tolv Stegen Hårt arbete med HANS BÄSTA som mål

Detta har gjort mig friare ..givit mig en identitet ..ett egenvärde och en Självbild värd namnet .

Hoppas att DU förstår VAD jag menar och att DETTA var mitt sätt på min väg .

DU tar till Dig det du vill och låter resten vara

Kram // Hans ❤💚💛

Kommentera här: