HUR JAG GANSKA ENKELT KAN STÄRKA MIN IDENTITET OCH PERSON

FÖR MIG ÄR DETTA VIKTIGT OCH HAR GIVET MIG EN BÄTTRE SJÄLVKÄNSLA BLAND ANNAT 
 

Att prata i JAGFORM är viktigt!

 

Något jag har fått insikt om är att tala och skriva i JAGFORM.

Anledningarna är flera jag ska förklara Hur jag tänker och Gör.

Många är det som säger och skriver MAN istället VEM är man ?

Titta på dessa exempel .


Man borde skriva om detta ämne !

Man borde berätta det för chefen !


Ni ser själva om ni byter ut MAN och skriver JAG istället. Helt plötslig får raden en HELT annan mening och identitet.

Min erfarenhet ÄR att när jag började att anamma det så stärktes jag i min självkänsla likaså min identitet alltså personen HANS blev NÅGON .

 


Titta på en ganska typiskt skriven mening .

MAN borde göra något åt detta problem NÅN borde ta tag i detta !!!

VAD säger denna mening Dig . VAD tror Du att den får för effekt ? VEM kommer att ta tag i problemet .?


För mig har detta fått större och Positivare förändringar och förbättringar i Mitt liv.
Synnerhet i mitt arbete med personlig utveckling och att stärka JAGET INTE att bli Egoistisk .

Detta far mina reflektioner Du kan ta till dig det DU vill och lämna resten.❤

Kram // Hans ❤💚💛

 

Kommentarer:

1 Isabelle:

Skitbra Text... får jag kopiera till min Blogg kanske ??!!....

Svar: Gärna bara roligt 😊
Hans

Kommentera här: