HUR VIKTIG HAR MOBILEN BLIVIT I DITT LIV?

ÄR DU MEDVETEN HUR DU ANVÄNDER DIN MOBIL?
 
 

HUR viktig har mobilen blivit i ditt liv?

Hur många känner igen sig eller i liknande situationer ? Inläggets syfte är INTE att skuldbelägga Utan meningen är att VAKNA UPP

Noterbart JAG gör som mamman ibland .MEN jag tränar hårt på att lägga undan den när vår dotter vill något .


Mamma var helt ockuperad av den lilla lysande fyrkanten hon höll i handen. (Kunde precis lika varit en pappa)

 

Tycktes inte märka att den lilla drog i hennes jackärm och bubblade på om det ena och det andra.

Jag känner igen mig lite i den där lilla ungen.
Jag gillar inte när jag sitter och pratar med en människa och så kommer ett sms och smartphonen åker upp - ibland svarar man också på sms:et.

 

Jag får faktiskt lust att bara resa mig och gå därifrån.
Och inser - att det kan jag ju göra som är vuxen, men det kan inte den här lilla tjejen göra.

Hon är helt utlämnad till en mamma som tycks ha glömt att hon existerar.

Stackars mamma - tänkte jag när jag klev av - hon tycks ha glömt att den där underbara lilla varelsen hon glömmer... inte går i repris.....

 

Jag har faktiskt gjort små tester där det passerar en mängd med människor kollat in HUR många som går ..sitter ..cyklar och har fokus på sin mobil OFATTBART vi som INTE HAR TID!!!

Stor Kram // Hans ❤💚💛

Kommentera här: