JAG TOG MIG UR LÖGNER .BORDERLINE OCH ALLA RÄDSLOR

GENOM MIN PERSONLIGA UTVECKLING FICK JAG ETT NYTT LIV 
 
 

Ur min personliga utveckling .

Jag vill framföra några bitar som betytt och betyder mycket .

Ärligheten när jag var mindre ung och i början av mitt vuxna liv då var lögnen .skarvningar tillägg en del av mig och mitt liv .

De största anledningarna var låg självkänsla osäkerhet dålig självbild .
Jag var Aldrig bra.. Det jag sa var aldrig bra .det jag gjorde betydde inget .

Därför skarvade jag det mesta lade till så det lät bättre ENLIGT MIG ..ljög i mycket även där det inte alls behövdes .

Idag är jag FRI från detta jag har arbetat med min självkänsla och självbild fått insikter och förståelse varför jag gjorde som jag gjorde

Ärligheten ger mig massor av positivitet även om det kan vara tufft ibland MEN jag utgår från 100% ärlighet .

Sedan arbetet med känslorna har varit väldigt viktigt i synnerhet rädslor och ilska ..jag var rädd och osäker för det mesta och när jag blev utsatt eller väldigt känslosam då blev jag arg .

Uppväxten hade givit mig bla Borderline Personlighetsstörning denna har ju påverkat Hela mitt liv Borderline innebär kortfattat att jag upplevde Alla känslor MYCKET mer och starkare än andra.

Borderline har jag arbetat massor med i terapi det har givit mig förståelse ..insikter och framför allt verktyg

Borderline får jag ju leva med i hela mitt liv MEN idag har jag den under kontroll detta betyder massor för mig och inte minst min omgivning .

Det sista området får bli min barndom och uppväxt den har jag arbetat med och arbetar med fortfarande...först att förstå HUR den påverkat mig ..Sedan att med dessa insikter kunna gå vidare

Jag har arbetat i ACA ( Vuxna barn 12 stegsprogrammet) olika kurser ..terapi ..och massor av eget arbete inte minst genom att vara Mentor/ Sponsor till andra människor . Just detta har varit och ÄR otroligt Givande .

Så till sist att ta hand om sig själv genom en personlig utveckling har för mig betytt att få ETT NYTT LIV jag utsetts för samma saker MEN jag tar detta på ett helt nytt sätt med andra ögon och med känslorna under kontroll

Jag är otroligt Tacksam att jag gjort denna resa och ångrar INTE en sekund

Kram // Hans ❤💚💛

Kommentera här: