NÅGRA PERSONLIGA GULDKORN FRÅN TOLVSTEGSPROGRAMMET

Bland mycket så är detta några saker som ligger mig varmt om hjärtat .
 
 

Det finns några saker från 12 stegsprgrammet som ligger mig särskilt varmt om hjärtat.

Den första utan rangordning är att Alla får hitta Sin individuella väg till Sitt tillfrisknande.

Detta betyder för mig att INGA fel kan begås hos individen det ger alla en möjmöjligh till trygghet .

Den andra är Nykomlingen denne vurmar jag särskilt varmt om FÖR mitt och andras bemötanden på möten eller grupper på sociala medier kan vara HELT avgörande om personen kommer tillbaka .

Jag hälsar dem alltid varmt välkomna och säger att de är den/ de viktigaste personen q personerna på mötet .

Förklarar varför dels att jag ödmjukt kan känna igen mig i nykomlingen sedan att Steg 1 blir kvällens tema .

 

Nästa sak är att föra budskapet vidare i så många sammanhang jag kan berätta VAD de givet för mig och vilket liv jag fått .

Många är de jag följt till deras första möte Att sedan få följa denna person på en del av resan är underbart .jag blir varm inombords.

Nästa blir att vara sponsor att få följa med och finnas för en medmänniska se henne växa börja stå på egna ben .Jag är otroligt ärlig och rak so. Sponsor

När jag träffar sponsiren första gången gör jag klart några saker . Dels om sponsiren INTE tycker det fungerar vill jag att vi bryter .

OM sponsiren inte visar villighet inte gör det vi tillsammans kommit överrens om .då bryter jag. ÖMSESIDIG ÄRLIGHET är A och O.

Sedan talar jag ALDRIG om vad sponsiren måste eller ska göra . Jag delar med mig hur jag kände .tyckte och tänkte sponsiren ska gå sin väg snubbla .backa .tvivla osv ..jag går brevid .

Tillslut när det gäller kontakt så är det sponsiren som får höra av sig utom den allra första tiden ALLT detta informerar jag om .

Ja detta var några saker som ligger mig extra varmt om hjärtat och som jag ville dela med er.

Tack och Kram // Hans ❤💚💛

Kommentera här: