VILKEN VARG MATAR DU ?

 

För det första har jag Alltid älskat indianerna .deras liv deras tro .deras vördnad till djuren ...De hade och har en naturlig och ren syn på livet ...deras Tro tilltalar mig mycket .

Ta denna berättelse DEN är så ViS och KLOK

”En kväll berättade en gammal Cherokeeindian för sitt barnbarn om en kamp som pågår inom oss människor. Han sa- Min son, kampen mellan två vargar som vi alla har inom oss.

En är ond: Den kännetecknas av vrede, avundsjuka, sorg, ånger, girighet, övermod, självömkan, skuldkänslor, förbittring, mindervärdighetskomplex, lögner falsk stolthet, överlägsenhet och självupptagenhet.

Den andra är god: Den har glädje, frid, kärlek, hopp, ödmjukhet, vänlighet, godhet,empati,generositet, ärlighet, medlidsamhet och tilltro

Barnbarnet funderade en stund och frågade sedan sin farfar: Vilken varg vinner?

Den gamle Cherokeeindianen svarade: Den du matar

Så jag säger till mig själv Hans nu matade Du fel Varg och så ändrar jag mitt tänk med ett leende .

Vilken Varg matar DU ?


Kram // Hans ❤💚💛

Kommentera här: