JAG GLÖMMER DIG ALDRIG

Vissa händelser förändrar våra livDenna förändrade mitt
 
 

En väldigt viktig text för mig .visst den kan kännas och göra ont MEN ..för mig har den förändrat mitt LIV .

För mer än 25 år sedan ha vi en kille i vår nära gemenskap.
Han var superfin på många många sätt..lite udda men snäll..gillade att fiska.sport..mycket intresserad av människan.psykologi ..en tänkare.

Plötsligt förändrades han vi var flera som märkte..från att vara uttåtriktad .så kröp han tilbaka.jag ringde nån gång.hälsade på..men släppte det...fick veta han börjat dricka mycket även börjat med amfetamin...det gick kanske ett år..sedan hitade de honom skjuten i huvudet av sitt egna hagelgevär...

Han storebror hittade honom i lägenheten..Ett brev fanns.där beskrev han demonerna..rädslorna och ensamhetskänslorna..inga tjejer ville ha honom..sist ett hejdå...
Vi var många på begravningen ..när jag såg kistan föräldrar och släkt hoppade det till.

Efteråt funderade jag...hade jag.vi kunnat göra något?
Givetvis ..våga sett..ringt..åkt dit..pratat och förstått ....Efter denna gång lovade jag mig själv att ALDRIG släppa iväg en människa någon fler gång.

Det löftet har jag hållt..Aldrig mer ett farväl vid en kista..
Sedan finns det människor i min närhet som tagit sina liv ändå..men de har verkligen velat detta..och då kan jag inget mera göra..

2009 stod jag själv med strypkopplet runt halsen..ensammare än så kan ingen bli..Jag klev tillslut ner.
Kanske mitt updrag på jorden var värt att leva vidare för .

Kanske ingår det att finna ensamma vilsna själar som den gången för 25 år sedan..honom såg jag inte .. Men idag ser jag bättre..

Så vem vet ?


Kram // Hans ❤💚💛

Text
Hans Brandt
Bild
Google Bilder

Kommentera här: