Att Grava Laxsidor Är Enkelt

GRAVAD LAX ÄR GOTT OCH KAN ANVÄNDAS TILL MASSOR AV OLIKA RÄTTER .
FFÖRRÄTT.MIDDAG SMÖRGÅSAR  TÅRTOR MM
 
 

Vi tycker så mycket om gravad lax så jag fixade till två hela laxsidor idag ca 3.5 kg

Det är ju faktiskt ganska enkelt ..som vanligt har jag små extra saker som jag gör ..kanske fler av er gör lika?

Jag skär eller sticker hål på skinnsidorna så att det går igenom fisken ordentligt . Sedan har jag mycket dill ..när jag haft på all blandning låter jag sidorna ligga framme i ca 45 minuter då har blandningen börjat "smälta"

Gravningen får en bättre fart sedan tjock sida mot smal in i en tät påse läger sidorna i en långpanna .

Vänder laxen en gång/ Dygn och de får grava i 4 till 5 dagar Mumsfillibabba

 

 

Ha en fin lördag

Kram// Hans ❤💚💛

Kommentera här: