KAN DU VALIDERA (BEKRÄFTA) DIG SJÄLV OCH ANDRA?

Att kunna validera sig själv och andra är väldigt viktigt (Bekräfta)

 

Att validera innebär inte att du måste hålla med den andra MEN du ser och bekräftar

DU Lyssnar

- Förstår

OCH är Inte dömande

Du Är mån om relationen både till Andra MEN även till dig själv .

Tänk lite på hur du lyssnar gäller både på andra men även inåt på dig och dina behov ..

Att vara förstående och visa empati är viktiga grunstenar .

Att inte vara dömande kan vara väldigt svårt när man inte tycker lika eller är överrens .då gäller det att kunna acceptera och Respektera .

Det här kan vara värt att se över ..
HUR gör jag ? Hur tänker jag ? Hur uttrycker jag mig ?

Ofta är man Inte medveten men när man blir det så ser man och får möjligheten att förändra sig Om det behövs ...

Mina tankar idag // Kram Hans 💗💛💚

Kommentera här: